Adventskalender, del ett.

2011-12-01 / 20:46:19 / adventskalender a la Izza / 0 kommentarer

Del ett - this is how I do it

Snön föll hastigt och lade sig snabbt på marken. Första december och marken var full med snö och minusgraderna var många.
Ett halvår sen allting hände, ett halvår sen min mamma gick bort. Men jag var trött på allting, jag var trött på allt klagande från min pappa. Men jag hanterade sorgen på mitt eget vis.
Alkoholen gjorde det lättare, jag kunde glömma då. Även om det bara var för en stund.
Jag stod ute i kylan och kollade upp mot himmlel, jag blåste ut röken och släckte de sista gnisterna som var kvar på cigaretten med hjälp av foten.

Varmen slog emot mig när jag kom in. "Har du nu rökt igen?" Jag blickade in i vardagsrummet och mötte pappas ilskna blick. Jag suckade, "ja".
Han skakade på huvudet och gick och satte sig i sin vanligt fåtölj framför tv;n.
Jag hörde ljudet från tv;n ut i hallen, nyheterna. Dem hade fortfarande inte släppt mordet på min mamma även efter all denna tid.
Jag blundade hårt för att trycka tillbaka tårarna och sprang upp på mitt rum. Det enda poliserna kunde säga var att min mamma dog unger 'mystiska omständigheter'. Dem visste inte vad jag hade hänt, ingenting rättare sagt.

Jag ställde mig framför speglen och studerade min kropp. Jag behövde verkligen få i mig lite mat. Men matlusten fanns inte där, jag kunde inte känna den. Helt borta.
Jag, som en gång var ett stort matvrak och kunde äta hur mycket som helst, åt i princip ett mål per dag. Om ens det.

Ljudet hördes klart och tydligt bakom mig men jag kunde inte se något. Jag hade känt mig mammas närvaro enda sen hon dog men jag vet inte ens om jag tror på sådant.
Jag såg hennes skugga och ansikte var jag än gick, men jag inbillade antagligen bara mig.




Och under lucka ett gömmer sig... en "jätte fin" (host) cover av mig! Haha, jag visste inte vad jag skulle ta idag!

MEN KOM GÄRNA MED FÖRSLAG, KOMENTERA, MAILA ELLER MESSA ELLER VAD SOM HELST OM TIPS OCH IDEER!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0