adventskalender, del sju.

2011-12-07 / 20:17:05 / adventskalender a la Izza / 0 kommentarer
Jag satte mig på min sängkant och stirrade tomt framför mig. Hur hade jag hamnat här? Jag var skolans populärare tjej en gång i tiden. Alla killar ville ha mig, och alla tjejer ville vara mig. 
Men allting hade blivit så fel, total katastrof.

"Gumman, middagen är klar." Jag hasade mig ner för trappan, "hur är det?" frågade pappa. Jag kollade trött på honom, "sådär". Vi åt under tystnad, som vanligt. "Jag svimmade idag i skolan". Sa jag för att avbryta tystnaden.
"Va?!" Sa han. "Varför det?" Jag suckade, "för att jag inte äter ordentligt och dricker." sa jag.
"Dricker?!" Utbrast han. "När började du med det?"
"Ungefär en vecka efter mamma begravning." sa jag. "Men det är okej, jag ska sluta nu. Jag lovar. Jag ska bättra mig."
Han nickade, "Bra gumman. Om något händer dig vet jag inte vad jag gör."
Jag pussade honom snabbt på pannan, "ingenting kommer hända mig pappa." Han log, sedan sprang jag upp på mitt rum. Jag lade mig i sängen och läste, lång dag i morgon tänkte jag. Jag skulle äntligen säga till Mick att jag fortfarande älskade honom.
en alldeles exklusiv titt på min och Hildas bok, hehe. Väldigt speciellt eftersom vi håller den väldigt hemligstämplat ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0