funderingar över livet

2011-10-06 / 20:33:28 / writings / 0 kommentarer
Vad är livet? Hur kom vi till? Hur måna liv har vi egentligen levt? Allt är så himla konstigt, egentligen är det saker man kan grubbla på genom hela livet. Men kände för att skriva av mig lite.
Ebbas pappa läser en bok, en verklighets baserad bok. Det är en tjej som har svår ångest. Hon har sökt all hjälp som går att få men ingenting hjälper. Till slut söker hon upp ett slags medium som sätter henne i svår trans och kan kolla bak i sina gamla liv. För ni visste väl att vi har levt fler liv än det vi lever nu? Att när vi dör, dör bara kroppen men inte anden. Utan för får ett nytt liv, i någon helt annan kropp. Det är därför man får flashbacks ibland.
I alla fall, hon kommer i trans och ser bak i henne äldre liv. Och ser att hennes son drunknade. Och i det liv hon lever nu har hon svårt för en man. Vill inte vara nära honom liksom. Och det visar sig att i ett tidigare liv har han skärt halsen av henne. Vilket jag själv har känt igen mig i.
Och allt det visar att det är därför hon har den svåra ångesten hon har idag.

Men funderar även om detta med övernaturliga saker. Vampyrer, häxor, varulvar, fallna änglar, änglar, spöken ja allt sånt ni vet? Varför skulle inte det kunna finnas? Va? Har ni något svar på det? Jag tror fullständigt på det!  För varför inte liksom? Människor finns ju. Och alla säger "men ofta vampyrer och sånt finns, det är ju helt omöjligt". Men varför skulle det vara det? Det är ju inte omöjligt att människor finns. För det gör vi ju. Hur kom vi till? Kom vi bara helt plötsligt liksom? Ja okej, Adam & Eva och allt det där. Men tänk om det finns en adam och eva för vampyrerna också? Så brukar jag tänka. Att ingenting är omöjligt. För djurlivet, människolivet, rymdlivet. Allt det där är så konstigt. Så varför skulle inte det övernaturliga kunna finnas?

Sen drömmar, man drömmer och man vaknar upp. Men tänk om allting är en dröm? Tänk om jag jut nu drömmer om att jag skriver detta och sen vaknar upp? Och sen att jag vaknar upp, tror att det är verkligheten och att det också är en dröm. Tänk om hela livet är en dröm?

Sen, andar. Andar finns runt omkring oss hela tiden. Utan att vi vet det. Där står en ande precis bredvid dig just nu, jag lovar.
Massa märkliga saker har hänt mig. Saker har flyttats, tv apparater har satts igång av sig själv osv.
Som den gången när jag var med Ebba, jag känner mig som hemma där och ingen annan var hemma så jag slängde mina mjukisbyxor slarvigt på trappen. Vi hade precis köpt varsin ny penna och ett suddi. Vi satt och skrek och ritade. När min mamma ringde och sa att vi skulle hämta mina brödrar på hobby. Vi hann inte lägga i ordning pennorna och det och vi bara stack.
När vi kom hem igen hittade jag inte min byxor, men när vi kom ut i köket hände dom fint och prydligt över en stol. Och våra pennor och suddi lade fint ilagda i påsarna vi köpte de i. Och ingen annan var hemma.

Har massa såna här funderingar, hade kunnat fortsätta i all evighet. Men var tvungen att skriva av mig lite. xx ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0