skriver av mig lite

2012-08-13 / 22:42:47 / writings / 0 kommentarer
Jag har bestämt mig för att behandla folk exakt som de behandlar mig. Jag menar, vad är poängen med att vara super snäll mot någon som hela tiden ignorerar en, sviker en osv? Jag kommer börja göra exakt samma sak. Även om det är en vän som gör det, man kanske inte vill förlora dänhär vännen men vad har man för val när det verkar som om vännen inte vill vara vän med dig? Nu menar jag ingen specifik så ni behöver inte bli oroliga över att du är just den. Fast förresten, du som just nu läser detta, du borde kanske också börja fundera på hur du behandlar folk i din närhet? Folk som kanske egentligen är jätte snäll mot dig som du kanske behandlar som skit? Korta svar och allt det där. Tänk på hur du behandlar människorna som älskar dig. Vi människor har ofta ett behov av att jaga de som inte bryr sig om oss och skit i de som faktiskt älskar oss. Det gör hela denna världen helt fucked up. För om folk bara hade kunnat lära sig att älska dom som älskar dig och skit i dom som skiter i dig? För så enkelt är det egentligen. Nu för tiden finns det så otroligt många falska människor. Man vågar knappt lita på någon längre. Den enda jag faktiskt litar FULLT på är min mamma. Det är ganska sjukt. Att jag inte ens kan lita 100% på mina närmsta vänner. Men det är som sagt detta samhället. Samhället har gjort folk så självupptagna och falska. Det har gjort så att folk bryr sig mer om sitt utseende och saker de vill ha mer än fred och välgörenhet. Och ni måste erkänna, nu när man lägger upp det såhär, att det är sjukt? Eller hur? Du kanske tror att du kan köpa en ny mobil och bli lycklig. Men ett talespråk som faktiskt stämmer - man kan inte köpa lycka. Det är helt sant. Du kanske är lycklig i en dag, eller kanske till och med en vecka. Sen försvinner lyckan för saken du köpte och du vill helt plötsligt ha något annat. Men du blir aldrig helt lycklig. Istället köper du saker och hoppas på att du blir lycklig. Ta istället tag i dina riktiga problem och bli lycklig på djupet. Jag har länge jagat fel människor. Personer jag älskade men inte fick samma tillbaka. Det gjorde att jag blev blind för de som verkligen brydde sig om mig, de som alltid har funnits där för mig. Vad den än har gällt. Öppna ögonen för de som bryr sig om dig, de som älskar dig. Och stäng ögonen för de som inte bryr sig ett dugg. Tack och hej! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0