buffy the vampire slayer - passion

2012-09-05 / 16:48:23 / Buffy the vampire slayer / 1 kommentarer
Jag kör ju Buffy re-watch och igår såg jag avsnittet Passion. Det är nog verkligen ett av de sorligaste avsnitten. Angelus dödar Jenny. Giles kommer hem och tror att det är Jenny som har fixat med rosor, ljud och massa annat och att hon väntar på övervåningen på honom. Så hittar han istället henne död. Och hur Willow bryter ihop när Giles ringer och berättar. Fast det som är mest rörande är när giles går själv och ska döda Angelus och buffy stoppar honom, eller rättare sagt - räddar giles. Och Buffy bara "you can't dissapear, I can't do this without you." eller något liknande och sen gråter båda två och håller om varandra. Åh... alltså så fint och sorligt! 

Kommentarer
Postat av: Avius

Seriöst det acamvlanc z<xmdapcf moment jag fick när jag såg alla fina Buffy inlägg ♥♥♥
Passions är mitt favoritavsnitt utan tvekan. Säsong tvp överlag är helt klart enastående bäst. Både Becoming 1 och 2... Jag gråter floder. Är verkligen världens mest Buffy-beroende människa tror jag. Kör re-run varje gång jag ser klart sista avsnittet och har gjort det nu i fyra år i rad, sen har jag sett själva serien sedan det första gången sändes här i Sverige. Haha åh. Men tack för att du gjorde min natt här i alla fall! Ska kika vidare på alla fina inlägg du har! :3

2013-09-12 @ 02:15:09
URL: http://avius.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0