It's time to say goodbye

2013-06-16 / 21:29:00 / Allmänt / 0 kommentarer
12 juni 2013 - "bal" / lärarmiddag. 

Jag vet att det inte är bal. Eller att vi inte kallar det bal. Men jag vill göra det så jag tänker göra det. För det var som en bal ;) Vid 6 samlades alla nior på skolan. Vi tog ett gruppfoto och sen samlades vi där inne för och äta. God buffé. Det blev lite "bus" som vanligt. Jag och Maria skulle skåla med plastglas och allt vatten skvätte upp på Ingrid. Sedan tar hon sitt glas och bara slänger mot oss. HAHA. Dog. Sen var vi där ute lite, tog luft och så. Vissa lärare berättade historier, vår musiklärare + en annan lärare sjöng. Sedan sjöng jag, Ingrid, Maria, Nicole och Hilda en låt till lärarna haha :))
 
När vi hade ätit efterätt blev det dans för hela slanten och så avslutades kvällen. Vi dansade till bra låtar, lärarna dansade gangam style och ja.. allt vara bara så bra. Underbar kväll med andra ord. 
 
13 juni 2013 - avslutning. 

Usch var ska jag börja... vi samlades i kyrkan vid kvart i 9 (de andra skulle komma kvart i 10) men vi skulle vara där tidigare eftersom vi skulle sjunga. Gick igenom hela programet en gång och sedan kom resten av klasserna, lärarna och föräldrar. Klarade mig kind of från tårar i kyrkan, kunde inte hålla mig längre när "utan dina andetag" kom. Vann stipendium för bästa författarskap. Eller ja, jag och Hil vann :) Så stolt över oss, hihi! 
 
Sedan skulle alla nior tillbaka till skolan för och få våra betyg samt lyssna på när lärarna pratade såklart. Där kom tårarna på riktigt. När min klasslärare säger "efter mina egna barn kommer ni, hade jag kunnat så hade jag adopterat er allihopa." Åh herregud. Men då grät jag bara lite. När vår rektor sedan började kalla upp allas namn en och en för och gå fram och hämta sina betyg brast det helt. Kollade runt på mina bästa vänner, vi alla grät och kramade om varandra gång på gång. Grät som in i när jag gick runt och kramade lärarna, skakade och ville bara spola tillbaka tiden. Ville inte att allt skulle vara slut. Har gått på PeterSven i 4 år. Det är en ganska lång tid. Har haft både medgångar och motgångar, svek och kärlek. Jag har förlorat vänner och fått nya. Och dom jag har idag är de bästa man kan önska sig. Men det är inte bara det, att gå dit har varit som en trygghet. Det har varit som ett andra hem. Och lärarna, framförallt Pierre, Richard och Kristoffer - är de bästa man kan önska sig. De har inte bara varit som lärare utan som vänner. Det känns så hemskt att allt är över och att jag inte kommer gå där efter sommaren, men jag vet också att allt har ett slut och att andra roliga saker kommer komma. Men PeterSven, lärarna och alla personer jag har lärt känna under skolan gång kommer alltid ha en speciell plats i mitt hjärta. ♥
 
"En dag kommer du sitta och tänka: vart tog allt vägen? Hur gick tiden så fort? Sanningen är att allt är över innan du hinner inse det. Tiden stannar inte, den saktar inte ner och livet stannar inte för någon." 
Helt rödgråtna efter massa gråt med två av våra bästa lärare. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0