Polen 2013

2013-05-30 / 17:04:31 / Allmänt / 0 kommentarer
Vet inte riktigt hur jag ska kunna sammanfatta denna resan på ett bra sätt. Hela resan har varit så himla bra, vara utomlands med mina bästa vänner samt resten av min underbara klass och andra nian. Denna resan har gjort så man har kommit nära personer man inte har varit innan, vilket gör det ännu mer sorgligt att sluta. Allt är så nära nu. Innan har man alltid tänkt "efter Polen är det slut". Och nu är Polen över. Men vi får blicka framåt och se på det positivt! 
Okej.. let's go! 
Lördag: Vaknade upp hos Hilda, vid 9 var vi på knutan för och sedan ta tåget till Ystad, sedan båt till något i Polen som jag inte kommer på vad det heter och sedan natt-tåg till Krakow. 
 
Söndag: Ankomst i Krakow runt 11 kanske? Nej jag kommer inte alls ihåg. Fick våra hotellrum och bytade om snabbt. Sedan åt vi lunch och sedan ut på en liten guidad-tour runt om och så. Väldigt mysigt. På kvällen stack jag + de vanliga till gallerian och shoppade lite, sedan åt vi och sen tillbaka till hotellet. 
 
Måndag: Gick upp vid 6 när vi blev väckta av lärarna som stod utanför och bankade och sjöng "Godmorgon, godmorgoooon!" Då var det bara att göra ve sig snabbt för att sedan äta frukost. Tog bussen till Auschwitz, gick där i runt 2 timmar kanske och sedan vidare till Birkenau. När vi kom tillbaka åt vi gemensamt och sen hade vi fritid och då stack vi till galerian ett tag. 
 
Tisdag: Gick upp halv 6 för att duscha, intressant va? Sedan åt vi frukost och vid 8 gick bussen till saltgruvan. Var där i runt 2-3 timmar. Mysigt och intressant men lite tråkigt efter ett tag. När vi kom tillbaka hade vi massor av tid att döda, så vi gick på gallerian ett bra tag, sen stack vi ner till torget för jag o Nicci skulle köpa hard rock café tröjor. Och vid 6 gick tåget. Hade super roligt på tåget, deeptalk med lärare, sanning eller konka osv osv. Väldigt roligt iallafall. Sedan tog vi båten till Ystad, som tog 6 timmar ca. Var as trött så 'sov' i typ 2 timmar. Var hemma runt 11-12 på natten. Möttes av massa kramar och gnällande hundar. 
 
Hela resan har varit jätte rolig. Älskar våra lärare också. De är som typ kompisar, inte lärare till oss. Så jävla roliga. Dom flippade verkligen ut totalt HAHA! Massor av skratt också, väldigt väldigt ofta. Som när Nicole somnade på bussen och trillar ner från sin plats. HAHAHA. Höll på att dö. Det har varit otroligt roligt i alla fall! Har massor av andra bilder men orkar inte lägga upp alla. :) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0