Frozen - review

2014-01-26 / 13:38:54 / serier/filmer / 0 kommentarer
 
Handling: Prinsessan Elsa har krafter, men inga roliga krafter, utan krafter där hon fryser saker. Och hon vet inte hur man kontrollerar det. En dag råkar hon skada sin syster, Anna, och blir då instängd på sitt rum av sina föräldrar och där stannar hon sen. Några år senare har föräldrarna dött, Anna och Elsa är vuxna och Elsa ska krönas till drottning. När Anna träffas Hans tror hon att hon blir kär och dom bestämmer sig för att gifta sig, vilket dom säger till Elsa efter henne kröning. Anna gör så att Elsa blir frustrerad och hon råkar då använda sina krafter, och försvinner sedan. Anna ger sig ut för och hitta henne och möter då Kristoff och hans ren Sven. På deras resa möter de snögubben Olaf och sedan ger de sig iväg för och hitta Elsa. Dels för att rädda landet som nu är täckt av is pågrund av Elsa och dels för att Anna helst bara vill ha tillbaka sin syster. 
 
Jag tycker: Helt underbar film! Verkligen. Jag hade höga förväntningar eftersom jag hade hört så mycket bra om den, och jag blev inte besviken. Helt klart en av de bästa disney-filmerna. Min favorit är helt klart Olaf, HAHA, tänk och ha en egen Olaf. Det är ju drömmen :') sjukt bra film i alla fall, se den! 
 
5 av 5 pizzabitar! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0